תוכן עניינים

דיכאון קל, המכונה בשפה המקצועית דיסטמיה, מתבטא בעיקר במצב רוח ירוד מתמשך עם דיספוריה, כלומר תחושה עמוקה של חוסר נוחות או אי שביעות רצון. אמנם, תופעה זו בדרך כלל אינה מלווה בפגיעה משמעותית בתפקודו של האדם, אך היא בהחלט משפיעה על איכות החיים ועל תחושת הרווחה הכללית. לכן, חשוב לדעת כי ניתן לעבור טיפול בדיכאון קל במרכז האפקטיבי לטיפול בחרדות, טראומה ומחלות כרוניות.

מדוע נוצר דיכאון קל?

הספרות המקצועית מצביעה על מספר גורמים אפשריים להיווצרות דיכאון קל, ביניהם אירועי חיים מלחיצים, משברים, נטיות תורשתיות, חוסר איזון גופני ועוד. בנוסף, מאפיין נפוץ של אנשים הסובלים מדיכאון קל הוא החזקה בסכמות שליליות שהחלו להתפתח עוד בילדותם המוקדמת, למשל לגבי דחייה על ידי אחרים, היעדר ערך עצמי, או פרפקציוניזם מול פגימות. מדובר באמונות בסיס המופעלות מעת לעת על ידי אירועי החיים ומתבטאות במחשבות אוטומאטיות ושליליות של האדם כלפי עצמו, סביבתו ועתידו. באמצעות טיפול בדיכאון קל ניתן להגיע, לחשוף, להכיר ולהתעמת עם אותן אמונות בסיס, לעמוד על אי יעילותן ופגיעתן באדם עצמו, ומכאן ללמוד, ליצור וליישם דרכי חשיבה חדשות ומועילות יותר. בנוסף, בטיפול זה עובדים על מתן תשומת לב והיכרות עם תחושות הגוף, ועל איתור ויישום התנהגויות אפקטיביות יותר לעומת הישנות.

למידע נוסף על טיפול בדיכאון קל במרכז האפקטיבי לטיפול בחרדות, טראומה ומחלות כרוניות, צרו קשר עם רונית חיימוב בטלפון 052-3634674.

תגובות

תגובות

שתפו
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
צרו קשר
TOP