טיפול בהתקפי חרדה

אישה במשבר
תוכן עניינים

טיפול בחרדות ופחדים אצל מבוגרים

חרדה היא תופעה נפשית נפוצה מאוד בקרב האוכלוסייה, אך שכיחותה האמיתית אינה נודעת מפני שרבים מהסובלים מממנה נוטים להסתירה מסביבתם. גם אם ניתן להסתיר את החרדה במידת הצלחה זו או אחרת, אין ספק כי היא פוגעת בתחומים רבים של חיי האדם וברווחתו הכללית. מלבד תחושת הפחד העזה וסימנים כגון רעד, הזעה ודפיקות לב מואצות, החרדה גם מובילה להימנעות מאותם מצבים או גירויים המעוררים אותה. כך האדם הולך ומתרחק למשל מפגישות עבודה, משהייה במקומות הומים, מטיסות וממפגשים חברתיים, אך למרבה הצער חרדות גם נוטות להתפשט לעבר תחומים נוספים ולהפוך ליותר כלליות ופחות מתוחמות.

חשיבות הטיפול בחרדות ופחדים

חשוב לקבל טיפול בחרדות ופחדים אצל מבוגרים בדיוק מפני שתופעה זו אינה נעלמת מעצמה, ואף נוטה להחמיר ולהתפשט. זאת כמובן, לצד המצוקה הנוכחית שהיא מעוררת וההימנעויות הקשורות בה. במרכז האפקטיבי לטיפול בחרדות, טראומה ומחלות כרוניות ניתן לקבל טיפול במקרים של חרדה כללית וספציפית, וכן טיפול בהתקפי חרדה המלווים בעוצמה גבוהה של תגובות רגשיות, קוגניטיביות, פיזיולוגיות והתנהגותיות. בין היתר, טיפולים אלו מתמקדים בהגברת מודעות למחשבות מעוררות חרדה, ביצירת שליטה ומיקוד פנימי בהן ובהכחדה של הימנעויות, לצד מתן כלים אפקטיביים להתמודדות עם התקפי חרדה כמו נשימות והרפיות.

אמנם חרדות נוטות להיות עקשניות אך חשוב לזכור כי ניתן בהחלט להתמודד עימן בצורה יעילה באמצעות טיפול מקצועי. למידע נוסף בנושא והרשמה לטיפול, פנו אל רונית חיימוב בטלפון 052-3634674.

תגובות

תגובות

שתפו
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
צרו קשר
TOP