טיפול בחרדה ודיכאון

זוג כועסים אחד על השניה
תוכן עניינים

לעיתים קרובות דיכאון וחרדה נוטים להופיע יחדיו, כאשר ההפרעה האחת מתפתחת בעקבות השנייה. לדוגמא, אדם הסובל מדיכאון לאורך עלול לחוות התקפי חרדה, בעוד שאדם הסובל מחרדה בלתי נשלטת המובילה להימנעויות ופוגעת במישורים רבים בחייו, עלול לפתח עם הזמן דיכאון. במקרים אלו יש לקבל טיפול בחרדה ודיכאון אשר נוגע בשני היבטים אלו, ומטרתו להשיב את המטופל בהדרגה לתפקוד תקין לרווחה פנימית טובה יותר.

כיצד מתבצע טיפול בחרדה ודיכאון

במרכז האפקטיבי לטיפול בחרדות, טראומה ומחלות כרוניות ניתן לקבל טיפול בדיכאון וחרדה. מדובר בטיפול המשתנה באופיו בהתאם למצבו של המטופל ועשוי לכלול מספר גישות, כגון מיינדפולנס, NLP ו- CBT (פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית). כך לדוגמא, באמצעות תרגול מיינדפולנס לומד האדם להכיר לעומקן את תחושותיו הגופניות וכיצד גופו מגיב למחשבות והרגשות מסוימות הכרוכות בהן. מכאן גוברת חוויית השליטה על התחושות הפיזיות, וזהו מרכיב חשוב בחרדות שבהן חוסר השליטה משחק תפקיד מרכזי. כמו כן, בעזרת גישות כמו CBT ו- NLP ניתן לבחון את האמונות הבסיסיות שעומדות על סף המודעות, ולמעשה מייצרות ומכוונות אותה. מדובר בתפיסות כמו "אני לא שווה" או "אינני ראוי לאהבה" אשר עומדות בבסיס הרגשת חוסר ביטחון וחוסר ערך, האשמה וכעסים עצמיים. תחושות ומחשבות אלו מופנות כלפי העצמי במהלך דיכאון וכן אצל הסובלים מחרדות, ולעיתים קרובות גם בתחילת התקפי חרדה. טיפול מקצועי הנעשה על ידי מטפל מיומן גם יתייחס אל הפן ההתנהגותי שקשור בדיכאון וחרדה, שכן אחד ההיבטים הבולטים בחרדה הוא הימנעות המצריכה חשיפה מדורגת, ואילו בדיכאון קיימות התנהגויות שראוי לעודד בעדינות ובהדרגה כמו יציאה מהמיטה, הכנת כוס קפה ויציאה מהבית.

מי סובל מחרדה ומדיכאון?

מדובר בתופעות נפוצות מאוד בעולם המערבי שאותן ניתן לאבחן באמצעות פסיכיאטר. כמו כן, אנו מציעים באתר שאלוני אבחון עבור חרדה ודיכאון שיעזרו לכם להבין באופן כללי האם אתם עונים להגדרות. יש לציין כי במקרים רבים ניתן להקל על דיכאון וחרדה בטיפול תרופתי, אך מחקרים רבים מעידים כי האמצעי היעיל ביותר הוא שילוב שבין נטילת תרופות לתקופה מוגבלת ובין פגישות עם פסיכותרפיסט.

למידע נוסף על טיפולים בחרדה, דיכאון והתקפי חרדה, פנו אל רונית חיימוב בטלפון 052-3634674.

תגובות

תגובות

שתפו
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
צרו קשר
TOP