טיפול בחרדות נהיגה

תוכן עניינים

טיפול בחרדות נהיגה

הנהיגה, פעולה, שמחד עשויה להיות מהנה למדי, ומאידך מלחיצה במיוחד, התחרות על הכביש, חוסר היכולת לחזות את ההתנהגות של נהגים זרים ואקראיים לחלוטין, סכנות, שאורבות בדרך, ריבוי החוקים, הנתיבים, שילוט, החשש לטעות, והחשש הרב מפני מצב, העשוי להעמיד אותנו בחוסר אונים, מביאים לאחת החרדות היותר מטרידות במאה העשרים ואחת, חרדת הנהיגה.

חרדת נהיגה תבוא לידי ביטוי בכמה אופנים: בפחד אמיתי לאחוז הגה בין הידיים, לנוע על הכביש, לקחת אחריות ושליטה על כלי רכב, חשש לנהוג לבד, חשש לנהוג בחושך, חשש לנהוג מחוץ למרחב המוכר והבטוח, חשש לנהוג למרחקים ועוד. כל אלה מהווים מקור להגבלת התנועה החופשית ומציבים קשיים יום יומיים.

טיפול בחרדות נהיגה נוגע באמונות הנסתרות והסמויות, שעומדות מאחורי הקושי הממשי והמטריד הנ"ל, בין אם מדובר בהיזכרות באירועי עבר, התמודדות עם דמות דומיננטית, אשר כפתה תהליכי למידה, התמודדות עם כישלונות חוזרים ונשנים במבחני נהיגה, אשר הותירו בטחון לקוי ביכולת האישית להניע ולתפעל כלי רכב ועוד.

טיפול בחרדת נהיגה, הוא טיפול התנהגותי, טבעי לחלוטין, המשלב קשר עמוק בין גוף ונפש.

רונית חיימוב זילברמן, מייסדת "הדרך של רונית", המרכז האפקטיבי לטיפול בחרדות טראומה ומחלות כרוניות. הכביש עלול להיות מקום מפחיד, אם הייתם מעורבים או עדים בעברכם לתאונה, נחשפתם לנהיגה בלתי אחראית, המסכנת את חייכם, אם אדם קרוב אלכם נפגע בעבר כתוצאה מתנועה בכביש, אל תישארו לבד, ניתן לטפל בחרדות נהיגה, צרו קשר לפרטים נוספים 052-3634674, haimoffronit@gmail.com

תגובות

תגובות

שתפו
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
צרו קשר
TOP