להיות שבור מבפנים- הכח המניע לצמיחה

לב שבור
תוכן עניינים

מאת מוריה רובין קסוס

לעיתים קרובות אנשים יגיעו אלינו לקליניקה עם חוויות שיבואו לידי ביטוי במטאפורה למה שהם חוו.

יש אנשים שאני מניחה שמגיעים ואומרים שתחושה שלהם היא שהם ״שבורים מבפנים״

הכאב הוא עמוק ופעמים רבות הם מרגישים על סף ייאוש ממש. 

כאב שהפך אותם לאפאתיים כאילו נלקחה מהם היכולת להרגיש. הרגש נעלם אין תחושות של כאב וגם אם הנאה ״כיף״. מין תחושה של ניתוק.

כמו שהם רואים את זה, תחושה טובה בסופו של דבר תהפוך למשהו שלילי, כך שמהמקום שבו הם נמצאים, עדיף להם שלא להרגיש כלום. 

את החוויה הזאת הם מתארים כ״שבורים מבפנים״ והמטאפורה הזאת הזכירה לי את המילים של ג׳ים קוויק: 

״אם ביצה נשברת על ידי כוח חיצוני החיים מסתיימים. אם היא נשברת על ידי כוח פנימי, החיים מתחילים. דברים מדהימים תמיד מתחילים מבפנים״.

כמי שעברה דבר או שניים בחייה, ההרגשה הזאת של ״להישבר מבפנים״ כאילו אין דבר שיכול לעזור ולאחות את השבר, הייתה מוכרת לי מידי כשהמילים האלה היו עולות בקליניקה. 

אחד הכלים הנפלאים שנלמדים בקורסי הnlp שלנו הוא היכולת לעבוד עם מטאפורות וליצור ״מסגור מחדש״  ״ריפריימינג״ לחוויה שהאדם מעלה. 

רק מה אם נתייחס לכך שהעוצמות של כל אחד ואחת מאיתנו מתחילות מבפנים. ומה אם זה בסדר להרגיש ״שבורים מבפנים״, כי זה רק אומר שזה הכוח הפנימי שלנו שמתרחב וגדל… 

מה אם זה רק אומר שהחיים שלנו מתחילים עכשיו?…

היום אני יודעת שהעוצמות של כל אחד ואחת מאיתנו אכן מתחילות מבפנים. אני גם יודעת שזה בסדר להרגיש "שבורים מבפנים", כי זה רק אומר שזה הכוח הפנימי שלנו שמרחיב את הגבולות שהיינו בהם עד כה.

דברים מדהימים תמיד מתחילים מבפנים

מה היה אם היינו מסתכלים על הדברים שכואבים לנו בפנים, כמו על המטאפורה הזו? שזה שאנחנו נשברים מבפנים ע"י הכוח שלנו, זה רק אומר שאנחנו בעצם מתחילים לחיות?

מה אם היינו מצפים לשבר הפנימי הזה, מתוך מקום עוצמתי כי היינו מתייחסים אליהם מתוך התודעה שדברים מדהימים תמיד מתחילים מבפנים?

אם נפעל מתוך המחשבה שדברים מדהימים מתחילים מהאופן שבו אנחנו רואים ושומעים את הדברים, מהאופן שבו אנחנו בוחרים לפרש אותם, מהאופן שבו אנחנו בוחרים להרגיש בעקבות זאת, בסופו של דבר זה יהיה מה שיכתיב את חיינו.  

ככל שאנחנו חזקים מבפנים אין כוח חיצוני שיכול לנו. זה לא משנה מה אומרים לנו, זה לא משנה מהן נסיבות חיינו.

אנשים רבים שעברו דברים קשים בחייהם פעמים רבות מספרים, שמרגעי השבר הגדולים ביותר בחייהם, הם דווקא צמחו. 

כמי שבעצמה שצמחה דווקא מרגעי השבר והכאב הגדולים ביותר בחייה, אני יכולה לומר לכם מניסיוני האישי, שיש דרך ללמוד איך לייצר את העוצמות הפנימיות האלה. 

בקורס הNLP במרכז, אנחנו מלמדים גם את צורת העבודה עם מטאפורות ויצירת המסגרת המחשבתית החדשה שתאפשר התמודדות בריאה עם רגעי משבר וכאב. 

אם עוד לא הצטרפתם לקורס הNLP VS CBT שלנו אתם מוזמנים להצטרף למחזור הבא. ואם אתם מבוגרי הקורס, אני בטוחה שגם המטאפורה הזאת קיבלה עכשיו משמעות חדשה.

מוריה רובין קסוס,

מאמנת מנטאלית אינטגרטיבית, 

טריינרית NLP בינ״ל מוסמכת,

ראש תחום הNLP במרכז. ועו״ד במקצועה.

אתר: leaping-pint.com

054-4354234

תגובות

תגובות

שתפו
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
צרו קשר
TOP