איך להשתחרר מהקולות הפנימיים של שיפוטיות וכעס ולהתחבר לסליחה וקבלה פנימית

מאת מוריה רובין קסוס

הניוזלטר שלנו החודש מדבר על החלקים השונים בתוכנו.

בעבודה הטיפולית כשאנחנו מדברים על "חלקים", אנחנו מבינים

שלפעמים "חוסר החיבור" בין החלקים השונים יוצר תקיעות בהתקדמות הטיפול.

ממש לאחרונה עם ישראל מתאחד סביב יום הכיפורים כמידי שנה 

ואנו מתפללים לסליחה ומחילה זה מזה ומבורא עולם. 

הפעם אני רוצה להעמיק ולהתייחס למקום שממנו 

נובע הקושי לסלוח ולהמשיך הלאה.

לפעמים קשה לנו לסלוח לעצמנו ו/או לאחרים מכיוון שאנחנו חצויים.

כלומר יש בנו לכאורה שני חלקים. חלק אחד שמשתוקק לסלוח לשחרר ולהמשיך הלאה

וחלק אחר שמתקשה לסלוח מחזיק ושומר.

אם נבחן את הנושא לעומק נגלה ששני החלקים באים בעצם כדי להגן עלינו.

חלק אחד שרוצה לשחרר את אי הנוחות והכאב שנגרמים מתוך החזקת האמונות והזכרונות

שבאו עם הפגיעה שהביאה אותנו למקום בו אנחנו מתקשים לסלוח.

והחלק השני שרוצה לשמור את זיכרון הפגיעה והכאב מתוך מקום שבא 

להגן עלינו מפני פגיעה עתידית.

חשוב להבין ששני החלקים הללו, הם חלקים בריאים בנו. 

אך כל עוד החלקים הללו אינם פועלים בהרמוניה אנחנו כמטפלים

והמטופלים שלנו נחווה תקיעות בטיפול. 

כדי להקל עליכם את ההבנה, דמיינו לעצמכם את התמונה הבאה

תראו את עצמכם, עכשיו התמקדו בדמיון לרגע רק ברגליים שלכם ונסו לדמיין

את עצמכם עכשיו מנסים ללכת, רק שרגל אחת פונה ומושכת ימינה והשניה פונה ומושכת

שמאלה. ואתם בכלל רוצים להתקדם קדימה, אבל נשארים תקועים במקום…

אותו הדבר מתרחש אצלנו ברובד הלא מודע כשיש בנו חלקים

מנוגדים. במצב כזה אנחנו יכולים לחוות, תקיעות וחוסר התקדמות בחיינו.

צריך לזכור שגם אם אנחנו סולחים למישהו שפגע בנו, 

זה לא אומר שאנחנו מצדיקים או מקבלים את המעשים שלו,

והסליחה היא קודם כל בשבילנו להקל על עצמנו ולהוריד מאיתנו 

את נטל הכאב והפגיעה. 

החלק בנו שרוצה לסלוח יותר מהכל,

רוצה לשחרר אנרגיה קשה שכלואה בתוכנו.

החלק בנו שרוצה לשמר את כאב הפגיעה ולא מוכן 

לסלוח גם הוא מבצע את תפקידו נאמנה ורוצה לשמור עלינו 

כשאנחנו מבינים את התפקיד של כל אחד מהם, 

יודעים איך ליצור את החיבור בין שניהם אפשר להיווכח

ששינוי, התקדמות וריפוי אפשריים.

בקורס הNLP אנחנו מעמיקים ולומדים את עבודת החלקים 

ולומדים כלים עוצמתיים ליצירת חיבור והרמוניה בין החלקים השונים.

התלמידים שחוו את התהליכים לאורך השנים בין עם על עצמם בתרגולים

בכיתה ובין אם, כשעבדו עם הכלים בקליניקה עם המטופלים שלהם,

מעידים על החוויה העוצמתית והשינוי שחל במטופלים שלהם.

אנחנו מזמינים גם אתכם אם עוד לא יצא לכם להשתמש בכלים הללו,

להתנסות בהם בקליניקה שלכם ולשתף אותנו בחוויה שלכם ובשינוי שחל

במטופלים שלכם. או להצטרף אלינו לקורס הבא ולהעשיר את ארגז

הכלים שלכם ואת חיי המטופלים שלכם. 

גמר חתימה טובה

מוריה 

ליצירת קשר: Moriyah@leaping-point.com

טלפון נייד: 054-4354234

תגובות

תגובות

About the author: רונית חיימוב

בת 44, אמא ל 2 בנים אור ושחר המקסימים, בעלת תואר שני בעבודה סוציאלית, פסיכותרפיסטית אינטגרטיבית קוגניטיבית התנהגותית, מרצה וטריינרית ב NLP, עובדת בשיטות אפקטיביות, ביניהם: EMDR, DBT,CBT, Schema Therapy, מיינדפולנס ועוד. תלמידתו של סטיב אנדראס ממציא פרוטוקול הטראומה ב NLP ניסיון של 20 שנים כמטפלת. בעברה עובדת סוציאלית בביה״ח וולפסון בעלת רקע בעבודה עם מטופלים הסובלים מחרדה, טראומה, נפגעות תקיפה מינית, אלימות במשפחה, מטופלים בריאטריים (לאחר קיצור קיבה), סוכרת נעורים ומבוגרים, טיפול נמרץ ילדים ועוד. בעלת קליניקה פרטית בתל אביב. מיסדת המרכז לפסיכותרפיה אינטגרטיבית בדרך של רונית ומאמינה בטיפול מותאם אישית.