טיפול בדיכאון עמוק

תוכן עניינים

דיכאון נמנה על התופעות הנפשיות הנפוצות ביותר ועשוי להתהוות כמצב מתמשך או כתגובה למשברים כמו אובדן בני משפחה, פיטורין מעבודה, או גירושין. על פי ההגדרות הפסיכיאטריות, תסמיני הדיכאון המרכזיים הינם מצב רוח ירוד מתמשך והיעדר הנאה מפעילויות שהסבו הנאה בעבר. זאת לצד סימנים כמו מחשבות שליליות כלפי עצמי והסביבה, הפחתת תיאבון, התפרצויות כעס, הפרעות לשינה והיעדר מוטיבציה. בתוך כך, קיימות מספר קטגוריות לתופעה זו בהתאם לעוצמת התסמינים וסוגיהם, כאשר בדיכאון עמוק המכונה גם מג'ורי או קליני עוצמתם היא הגבוהה ביותר. במקרים אלו ישנה הפרעה קשה מאוד לתפקוד היומיומי, עלולות להופיע מחשבות אובדניות ואף פסיכוזות הכוללות הזיות ומחשבות שווא.

כיצד מבוצע טיפול בדיכאון עמוק

טיפול בדיכאון עמוק כולל במרבית המקרים שילוב בין תרופות (בעיקר מעכבי ספיגת סרוטונין), ובין פסיכותרפיה. אכן, מחקרים מעידים כי השילוב בין שיחות עם מטפל מוסמך ובין מעקב פסיכיאטרי ונטילת תרופות הוא היעיל ביותר למצבים אלו. במרכז האפקטיבי לטיפול בחרדות, טראומה ומחלות כרוניות ניתן לעבור טיפול בדיכאון עמוק במקביל למעקב הפסיכיאטרי, כאשר הפגישות מתמקדות בפן הפיזי, הקוגניטיבי וההתנהגותי של המטופל. במהלכן לומד האדם להכיר אמונות ליבה והתנהגויות המפריעות לתפקודו ולהחליפן בחדשות ומועילות יותר, וכן להכיר לעומק את תחושותיו הפיזיות ולרכוש עליהן שליטה טובה יותר.

המעוניינים בפרטים נוספים על טיפול בדיכאון עמוק ועל המרכז האפקטיבי לטיפול בחרדות, טראומה ומחלות כרוניות, מוזמנים לפנות אל רונית חיימוב בטלפון 052-3634674.

תגובות

תגובות

שתפו
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
צרו קשר
TOP