מרוח שטות למסע לבחירות בריאות וחירות – ניהול מוליך רוח

ילדה מחופשת
תוכן עניינים

כולנו רוצים להיות מוצלחים, חזקים, חכמים, מודעים, גיבורים של המסע של עצמנו.

כשאנו נולדים אנו בעיקר חשים תחושות ורגשות פחות חושבים מחשבות קוהרנטיות ולכן מודל אפר״ת ( ארוע-פרשנות-רגש-תגובה) אינו מודל של שלבים הראשוניים בחיינו. אז הוא לא רלוונטי, וזאת מאחר והמח מסיים את ההתפתחותו רק לקראת גיל 26.

בתחילת דרכנו דווקא המודל של סיפוק צרכים ודחפים פיזיים ונפשיים הוא המוביל ומוליך אותנו.

ולכן אחד הצרכים הבסיסיים האוניברסאליים הוא הצורך בספונטניות ומשחק, ואף ברוח שטות. יצירתיות, יזמות וחשיבה מחוץ לקופסא יכולים להתקיים רק אם הצורך מקבל מענה הולם.

הצורך הזה מתקיים לאורך כל חיינו- מיום היוולדנו ועד יום מותנו. בלעדיו לא נוכל להבשיל ולהתקדם הלאה.

חודש אפריל מבחינה זו הוא חדש ״חכם״ הוא מתחיל בחג ( המעצבן אך הנחוץ) האחד באפריל שבו אפילו אנשים מבוגרים מ=נכנסים לרוח שטות, והתמימים שבינינו ( כמוני) מרגישים קצת מטופשים, והוא ממשיך ליום הבריאות העולמו וחג החירות.

ללא רוח שטות, ספונטניות ומשחק, לא נוכל לחשוב מחוץ לקופסא בצורה יצירתית, ולכן לא נוכל לייצר בחירות בריאות היובילו לחירות אמיתית ונפרדות.

זוהי אותה חירות שבה אנו מאמינים ביכולת שלנו לקדם את עצמנו וסביבתנו, להיטיב, ובמקום לתת להלך רוח לנהל אותנו להיות אנו המנהלים את הלך הרוח ומובילים עצמנו קדימה.

אחד התהליכים הפשוטים בעולם ה NLP הנו תהליך ה BE-DO-HAVE

אני רוצה להוסיף שלב מקדים לתהליך.

  1. הכנסו לרוח שטות, מצב כפית, תצחקו בלי סיבה…. וכשאתם במצב הזה שימו לב מה קורה למטרות שלכם.
  2. שימו לב האם אתם אנשים העובדים לפי הדפוס א. DO-HAVE-BE אם אעבוד קשה- אז אשיג את המטרות שלי- ואז אהיה מאושר/ ממומש. או האם אתם עובדים לפי דפוס ב. HAVE-DO-BE אם יהיה לי כסף/ הישג- אז אצליח לפעול בחיי בצורה מיטיבה- ואז ארגיש טוב. מטרתנו היא לשבור דפוסים אלו ובמקומם לעבוד לפי דפוס ג. BE-DO-HAVE בקשיבות אבחר את הלך הרוח הנכון לי בהקשר ספציפי- ואז כל פעולה שאעשה תהיה פעולה נכונה ומדוייקת- ואז אשיג כל מה שארצה.
  3. חשוב לזכור ללא ספונטניות ומשחק לא נוכל להתקדם, להבשיל לבחירות בריאות המובילות לחירות רגשית ופיזית. על כן חחשוב לסיים את התהליך ברוח שטות- הלא היא המאפשרת תחושת חירות.

בהצלחה ובאהבה רונית.

 

תגובות

תגובות

שתפו
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
צרו קשר
TOP