שיווק רגיש, מרגיש, מרגש ומורגש- שימוש בחכמת הדרך של מסע הגיבורה האישי ככלי לשיווק – אותנטי, מקצועי ואתי מאת: נילי דור האלה

אדם - גיבור על גבעה
תוכן עניינים

מצד אחד, אנחנו חיות בעידן בו יש שפע של מטפלות, מאמנות, מנחות ויועצות מכל הסוגים והמינים ומכל הספקטרום של ההכשרות החל בקונבנציונאלי וכלה באלטרנטיבי והשילוב ביניהם. חלק מהן עברו מסלולי הכשרה ארוכים ובעלי ניסיון עתיר שנים ואחרות שעוברות מסלולים יותר קצרים אך מעיזות לקפוץ למימי הקליניקה ולהתחיל להציע את השירותים שלהן גם אחרי קורס הכשרה אחד. 

כיום זה כבר ממש לא מספיק להיות הבוגרת המצטיינת של תחום העיסוק או אשת המקצוע המומחית ששמה הולך לפניה.

חשוב שיהיו לנו גם מיומנויות של יזמיות שמציעות שירותי טיפול, ריפוי, אימון, יעוץ והנחיה. נשות מקצוע שהן בעלות עסק (קליניקה) שמילים כמו שיווק ומכירות, תמחור ופיננסים, ניהול קליניקה וצוות, פיתוח מוצרים ושירותים – אינן זרות לנו, או נחשבות למוקצות בעינינו ומעוררת בנו סלידה.

זה לא סוד שבמשך עשרות שנים אני עצמי התנגדתי לכל הנושא של שיווק ומכירות. האמנתי שמספיק שאהיה אשת מקצוע מעולה בעל מוניטין חיובי ואז הקליניקה שלי תהיה מלאה. מסתבר שזה לא היה מספיק והמציאות טפחה על פני.  

להפתעתי הרבה, גם כשהפכתי לאושיית רשת מפורסמת בתחום תרפיית הצחוק ונחשפתי לעולם על ידי אינספור ראיונות בתקשורת הכתובה והמשודרת עד שלא ניתן היה ללכת ברחוב מבלי שיצביעו עלי ויגידו "הנה אלת הצחוק באה" – ויבקשו להצטלם איתי.

אז גם זה לא היה מספיק ומספק כדי למלא את הקליניקה בצורה יציבה רציפה וקבועה (יש לכך עוד אספקטים שעליהם אכתוב בהזדמנות אחרת). אך, אין ספק שלהימנעות שלי משיווק ומכירות היה חלק גדול בתוצאות העסקיות שלי בקליניקה.

אני זוכרת שלפני יותר מעשור השתתפתי בסמינר של אחד המאמנים הידועים בארץ. הלכתי לשם ביחד עם קולגה. שתי שועלות ותיקות, נשות מקצוע עם קילומטראג' לא מבוטל של ניסיון מעשי מוכח בשטח. הסתכלנו בתדהמה על ה"רדידות" של יכולות האימון שלו מצד אחד ובקנאה אל מול האולם שהיה מלא מקיר לקיר והתור שהשתרך שם בסוף האירוע כדי להירשם לתוכנית הפרימיום שלו בהשקעה לא מבוטלת של כמה עשרות אלפי שקלים והלב שלנו נצבט. 

לא בגלל שהצליח לו. אלא בגלל שלא הבנו למה לא מצליח לנו…

חברתי ממש התעצבנה עליו ועל איך הוא מעז… ואני עניתי לה: "אולי הוא לא המאמן הכי מחודד בקלמר, אבל אין ספק שלשתינו יש מה ללמוד ממנו על שיווק ומכירות כי בזה הוא שם אותנו בכיס הקטן". עם ההכרה הזאת יצאתי מהכנס נחושה לקחת ממנו השראה לא בפן המקצועי כמו בפן השיווקי. 

מתוך המקום הכואב שלי בנושא, יצאתי למסע הגיבורה בנבכי עולם היזמות שכלל הכרות לעומק עם כל ההיבטים שעד אז כאמור נמנעתי מלגעת בהם בעסק ורכישת ידע, כלים ומיומנויות בהתאם.

אני זוכרת שלהפתעתי גיליתי שיש כל כך הרבה פסיכולוגיה ועניינים רגשיים בתוך הסיפור הזה שנקרא יזמות עסקית ורגשות הרי הם הלחם והחמאה שלי. נפתחה לי צ'אקרת הסקרנות, הפשלתי שרוולים, צללתי לעומק ושתיתי בצמא את כל מה שהוגש לי. 

התאהבתי בלימודים הללו ונהניתי מהידע והכלים שרכשתי וגם מהאנשים החדשים שנכנסו אל חיי וגם מניצנים של שינויים לטובה בעסק שלי. ויחד עם זאת גם התפכחתי וגיליתי שלא כל הנוצץ זהב ושהדרך הזאת לא בהכרח מתאימה לי ולמי שאני ולאחרות כמותי. 

מאז אני צועדת במסע לגילוי ודיוק הדרך הנכונה האישית, המקצועית והאתית עבורי לקדם, לשווק ולמכור כדי לעזור לבנות השבט שלי באמצעות השיטה הסדורה, התהליכים, השירותים והמוצרים הייחודיים שפיתחתי לאורך השנים. 

במאמר הזה אני אשמח לשתף אותך בחכמת הדרך שלי.

ראשית, אקדים ואומר שאני מדברת אל ועל – שליחות. 

למה אני מתכוונת?

אני מתכוונת לנשות מקצוע שלא רואות בטיפול בקליניקה רק עבודת קודש או מקור פרנסה מבוסס מקצוע שהן אוהבות ונהנות לעסוק בו ומתכננות באחד הימים לצאת ממנו לפנסיה, אלא לכאלה שרואות בדרך הזו שליחות חיים. כזו שבאה לחולל שינוי מהותי בעולם והן כאן כדי להדהד את הבשורה שלהן גם מחוץ לכותלי הקליניקה עד יומן האחרון ומעבר. 

אני מדברת על נשים ששואפות להוביל, להשפיע ולשנות בגדול בתחום שלהן, ובוחרות לעשות זאת דרך עסק מבוסס שליחות בתחום שירותי האימון, הטיפול, הייעוץ או ההנחיה.

שנית, כשמדובר בשליחות – אני מאמינה שיש לך אחת יחידה ומיוחדת. 

שבכל העולם כולו ובשטח המקצועי שלך בפרט – אין עוד אחת כמוך. שאת נועדת לעזור לאנשים מאד מסויימים לעבור טרנספורמציה מאד ספציפית. 

שהשינוי שבאת לחולל בחייהם של בני השבט שלך קשור לסיפור החיים האישי שלך ולהכשרה שבית הספר לחיים העביר אותך עוד הרבה לפני ההכשרות הפורמליות שלך. 

זה דורש ממך כמובן לצאת למסע פנימי עמוק ויסודי לגילוי הגאונות הייחודית שלך או כמו שמורי ורבי ג'פרי ואן דייק מתייחס לזה, לגלות את הדוקטורט של חייך. 

(רמז: הגאונות הזאת "קבורה" עמוק מתחת לפצעי הילדות שלך ומסתתרת בנבכי הטראומות שאת נושאת, אך יש דרך מופלאה לחלץ את המידע הזה אם רק תבחרי בכך). 

שלישית, זו קריאה "למות לזהות המקצועית" כדי להיוולד "לגאונות הייחודית".

זה השלב הכי מאתגר במסע הגיבורה במיוחד כי שנים ארוכות נאחזנו בזהות המקצועית שלנו. הבעיה היא שהזהות הזאת שמרה עלינו אך גם הרחיקה אותנו ממי שאנחנו באמת ומהמקום הזה קשה לעשות שיווק אותנטי מקצועי ואתי ולמשוך את בני השבט הרלבנטיים עבורנו. 

בנוסף, עד שלא נסכים להיפרד מהזהות הזאת לשלום ולפרק אותה לגורמים כדי להרכיב אותה מחדש גם לא נוכל לגלות את הגאונות האמיתית שלנו שמסתתרת תחתיה.

אל דאגה שום חלק ממך לא ילך לאיבוד, זה רק עניין של פירוק  לצורך שימוש בחומרי הגלם המשובחים מהם את עשויה כדי להרכיב זהות חדשה שהיא יותר אותנטית וקרובה למי שאת באמת – כאישה, כאשת מקצוע, כבעלת עסק וכשליחה מחוללת שינוי בעולם הזה.

כל שנדרש ממך זה לארגן מחדש את כל ההכשרות הפורמליות והבלתי פורמליות המיומניות, התפקידים ותחומי המומחיות שלך שמחוברים לסיבה הרגשית שמשכה אותך ללימודים ולהתמחות הזאת מלכתחילה. ולוודא שאת עושה מעבר מזהות שמוּנַעַת פצעי ילדות לזהות שמוּנַעַת יעוד ושליחות. 

רביעית, תשוקה, תשוקה תשוקה, אל תצאי לעולם בלעדיה!

כשאת מחוברת לתשוקה שלך, ללב שלך ושל הזולת, לכאב שלך ושל האחר, לאנרגית חיים לכוח לשנות, הנוכחות שלך מורגשת בעוצמה. את מגלה רגישות לעצמך ולזולת. את מרגישה את עצמך במלוא תפארתך והסביבה מרגישה אותך. את מרגשת אותם. והם מרגשים אותך. 

זה חיבור שלא ניתן להסביר אותו במילים.

אבל הוא חזק, סוחף ומרהיב עוז!

חמישית, מתוך ההכרות המחודשת והמעמיקה שתעשי עם עצמך –  עם הזהות, הגאונות והמהות שלך את גם תגלי את מה משותף לך ולבני השבט אותם נועדת לשרת. 

כשאת תדברי, תכתבי, תבטאי בכל ערוץ שתבחרי, את הסימפטומים והבעיות שלהם ואיך זה משליך על החיים שלהם הם ירגישו שסוף סוף מישהי רואה אותם באמת, מבינה את הכאב שלהם לעומק, מדברת אותם מגרונם למרות שטרם פגשת אותם. 

יתרה מזאת, לא רק שאת מבינה את הבעיות שלהם את הוכחה מהלכת על שתיים של מי שהייתה שם ובעצמה חוללה שינוי בחייה ועכשיו מסייעת לאחרים לעבור את כברת הדרך הזאת – זה מגביר את האמון, מעצים את התקווה, מעורר השראה ומייצר חיבור אולטימטיבי. 

אבל חכי רגע. 

זה לא הכל.

ובחייאת, אל תעשי את אותן הטעויות שאני עשיתי שעלו לי במאות אלפי שקלים.

לפני שאת אצה רצה להירשם לאיזה תוכנית ליווי עסקית, או לשכור את השירותים של אשת שיווק תותחית ככל שתהיה. 

עליך לעבור תהליך פנימי שבסופו יהיו לך תשובות לשאלות המהותיות הבאות:

שאלה 1: למה בכלל בחרת לעסוק בתחום המקצועי הזה? 

השאלה הזאת תעזור לך לגלות מהו הדבר שהכי הכאיב לך (הפצע המקודש שלך), שדחף אותך לעזור לאחרים לחולל שינוי מהותי בתחום הזה. 

אותו כוח חיים שדוחף אותך מבפנים וגורם לך לקום בבוקר עם תשוקה עזה ולפעול במלוא המרץ והמוטיבציה לסייע לבני השבט שלך. 

אותו ג'וק בראש שגורם לך להיות אקטיביסיטית, מובילה "תיקון עולם" או transitional character זאת שהחליטה שבדור שלה זה נעצר ולא ממשיך ועובר לדורות הבאים.  

שאלה 2: במה את מטפלת?

השאלה הזאת תסייע לך לזהות את השינוי שחוללת בחיים שלך – כיצד צמחת מתוך הטראומה – מהו אותו תהליך ריפוי, העצמה, פריצת דרך וצמיחה שעברת על גופך, נפשך ונשמתך ושילמת עליו בדם יזע ודמעות.

תקשיבי זה לא משהו שלמדת בתואר מנוחיות ספסל הלימודים או באיזה תיאוריה מפונפנת, מדובר בהכשרה הכי "קשוחה" שהחיים סיפקו לך ולא חסכו ממך. 

זו אותה בעיה שניצבת בגבורה מולה והצלחת לפתור (באופן מלא או חלקי)  ועכשיו יש לך את היכולת לעזור לאחרים בתחום הזה. 

אך לא פחות חשוב, זה הדבר שבוער לך ובך להעביר הלאה.

שאלה 3: במי את מטפלת?

השאלה הזאת תעזור לך להכיר בכך שהפצע המקודש שלך היה מסלול הכשרה ייחודי, מדוייק וממוקד והוא לא נועד לכל אחד. 

את כאן כדי לטפל, לאמן, להנחות אך ורק את בני השבט שסובלים מעוולות דומות לאלו שאת חווית בחייך, שההשלכות על החיים שלהן וההתמודדויות שלהן זהות לשלך. 

זה שהפך אצלך מדלקת לצלקת – הוא סימן הזיהוי שאתן משתייכות לאותו השבט. 

זה כבר לא אות קין שאת רוצה להסתיר או להוכיח לכל העולם שאת ההיפך הגמור ממנו, אלא זה קו זהב שמקשט את הכלי השבור והופך אותך ליצירת מופת – אחת יחידה ומיוחדת. 

ואת זה את רוצה לחשוף, להראות לאלו שנשברו במקומות דומים – שדוקא זה מה שיהפוך אותן לשלמות בדיוק כמו שהן. 

והן ? הן רק כמה צעדים מאחורייך. והן ירצו את מה שיש לך לתת להן.


שאלה 4: איך את מטפלת?

בשאלה הזאת את מוזמנת לצלול לעומק למדל ולהתחקות בצורה מדוייקת אחרי כל השלבים במסע הגיבורה שלך – כדי שתוכלי לתרגם את תהליך ההתמרה של השריטה שלך לשיטת טיפול או אימון סדורה. 

אחרי הכל, הרווחת את השיטה שלך ביושר, רכשת את המומחיות שלך והוכשרת בה עוד לפני שלמדת במסגרות פורמליות. 

השיטה שלך היא ייחודית ואין עוד כמוה בעולם כי היא תמהיל של ניסיון וחכמת החיים האישית שהצטבר במסע הגיבורה של חייך לבין הידע הכלים והמיומנויות שרכשת לאורך הדרך – באופן פורמלי ובלתי פורמלי. 

שאלה 5: מה התיקון שאת רוצה לחולל בעולם?

בשאלה הזאת את מוזמנת לבחון את השליחות שלך מנקודת מעוף של ציפור ולהתבונן על התמונה הגדולה ועל החלק שלך בתוכה. 

מצד אחד בחרת לטפל, לאמן, לייעץ או להנחות כי את רוצה להביא אור ומזור למקומות הפצועים של בני השבט שלך בקליניקה או בחדר הסדנאות.

מצד שני את מבינה את החשיבות של לחולל שינוי מהותי ומשמעותי בתחום שלך כולו. זו הזמנה לקחת אחריות, להוביל, להשפיע, לשאת את הלפיד עבור בני השבט שלך –  להפיץ את הבשורה הייחודית שלך ולפעול למניעת ומיגור אותן עוולות שאת מכירה מקרוב והיטב. 

זה הזמן לספר את הסיפור שעד היום נשמר במחשכים, להסכים באומץ לב להיחשף, להיות פגיעה, להסתכן שיהיו אלו שיאהבו וגם אלו שלא.  להעיז לעמוד בנחישות על האמת שלך ולהביע עמדה נחרצת שאינה בהכרח מרצה ומתנחמדת. 

להביא לקדמת הבמה ולאור הזרקורים את נקודת המבט האחרת שלך על הנושא כל זאת כדי לעשות את העולם למקום טוב יותר.

 

אלו השאלות המהותיות שיש לקבל עליהן מענה ויש כמובן עוד.

אחרי שיהיו לך תשובות לשאלות הללו אז אפשר לתרגם אותן למסרים שיווקיים חדים וברורים שמבטיחים שאת אינך נראית, נשמעת, מרגישה ומריחה כמו כל שאר הקולגות שלך מה שגורם לבלבול עצום בקרב בני השבט שלך. 

התהליך המעמיק הזה יעזור לך להגדיר את הטריטוריה המקצועית המאד ספציפית בה את מתמחה ושם אין לך מתחרות וגם יסייע לבני השבט הזקוקים לך לזהות את "שירת הנשמה" שלך, לדעת על קיומך ובמידת הצורך כשיהיו בשלים לכך יוכלו לפנות אליך ולקבל את עזרתך. 

זו הדבר שיהפוך את סיפור החיים האישי-מקצועי שלך, לכלי שיווקי עסקי שהוא גם אותנטי, גם מקצועי וגם אתי.

זה יאפשר לך לשווק את הקליניקה שלך ממקום הרבה יותר מחובר אליך, כי הוא יביא לידי ביטוי את מי שאת באמת, יאפשר לך להשמיע את קולך ויבטיח שתישארי נאמנה לדרך שלך ולבני השבט שלך – והם יכירו לך תודה על כך. 

מניסיוני האישי ושל אחרות שליוויתי בדרך, אני יודעת שכשאת מצליחה להתחבר לגאונות הייחודית שלך ולתרגם אותה לשפה שיווקית רגישה, מרגישה, מרגשת ומורגשת את הופכת לאט לאט ובהדרגה לבעלת קליניקה משגשגת שמסייעת לבני השבט שלך לעבור תהליכים עמוקים, מהותיים ומשמעותיים בעזרתך. 

ובנוסף את חווה הנאה מקצועית צרופה בקליניקה ומחוצה לה ובני השבט שלך מביעים שביעות רצון מלאה מהתוצאות של תהליכים משני חיים ומוצלחים במיוחד שזכו לעבור ביחד איתך.

נילי דור האלה

מנטורית

מראת דרך לנשות מקצוע עצמאיות הצועדות במסע הגיבורה לזיהוי הגאונות הייחודית הגשמת השליחות המקצועית הנחשקת והמתגמלת שלהן – גם רגשית וגם כלכלית

מפתחת שיטת – from missing piece to master piece

כותבת הספר "איך להפוך סיפור חיים כואב לשליחות מתגמלת מהלב"

לקבלת מתנה "ספר הוראות השימוש וההפעלה של הרגשות"

לחצי כאן: https://nilidorhaella.ravpage.co.il/emotionalmanual

לפרטים נוספים אפשר לפנות בוואטסאפ 054-4660699

תגובות

תגובות

שתפו
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
צרו קשר
TOP