חרדת הקיץ

הי, מה שלומך?

השבוע חשוב לי להתייחס לחרדה פחות מוכרת והיא חרדת הקיץ.

השבוע הראשון של חופשת הקיץ – "החופש הגדול" החל ועמו הרבה התמודדויות.

אנשים רבים מכירים את הדיכאון והחרדה הנלווים לחורף אך חרדת הקיץ אשר בעצם מתחילה כבר באביב היא פחות מוכרת ויש

אף כאלו שמאמינם שהשעות בשמש הגורמות להפרשת ויטמינים בריאים פותרות את בעיות הדיכאון והחרדה.

המציאות קצת שונה.

חרדה בקיץ עפ"י מחקרים רפואים הנה רבה יותר לעומת חרדת ודיכאון החורף- 8% לעומת 6% .

והשאלה היא למה דווקא בתקופה שאמורה להיות שמחה- במיוחד עבור ילדינו החרדה והדכאון תוקפים.

יש לכך מספר סיבות:

1. בקיץ עובדים פחות- יש פחות הכנסות

2. בקיץ יש יותר הוצאות- קייטנות, נסיעות, פעילויות ובעיקר ההוצאה האהובה עלי באופן אישי- "קייטנת אמא".

3. החום הגבוה מגביר חוסר איזון של מחלות כרוניות, לחץ דם, סוכרת, תשישות ועוד.

4. חם- יושבים במזגן בין 4 קירות, לא יוצאים, אין כוח לכלום, והפרופרציות מתעוותות

5. השגרה משתנה, יש הרבה שינויים ובלגנים. גם העובד השכיר הממוצע עובד פחות ובשעות שונות בקיץ. ובסוף צריך חופש מהחופש….

מוכר לך?

שווה לעשות רשימה של כל התחושות שעולות לך בתקופה זו;

עצבנות, עוררות יתר, כעס, דפיקות מואצות, נשימה שטוחה ומהירה, חום גוף מוגבר, חוסר שקט, מחשבות שליליות ועוד….

מודעות היא חלק גדול מפתירת הבעיה, במיוחד וכידוע- הקיץ מגיע כל שנה וניתן להתכונן אליו מבעוד מועד.

1. הכן את עצמך לקיץ- בכל מובן, מנטלי, פיזי, מערכתי, מסגרות ועוד.

2. לאחר שיש מדעות לסימפטומים חשוב למצוא משהו מרגיע- ( מעבר למזגן) נשימות, טיולי ערב או בקר מוקדמים, אכילה בריאה יותר , משאבים רגשיים, מקום שקט למנוחה

3. לוודא שיש תוכניות לך, לילדים, לילד הגדול ( בן הזוג), ובעיקר להכין לו"ז- שבו יש זמן איכות עם עצמך- לפרגן לעצמך ולפנק את עצמך.

4. לשתף אחרים, לעשות סיעור מוחות, לנשום, לשתות מים קרים, ולזכור גם הקיץ עובר.

אני החלטתי דווקא בקיץ לפתוח את הקורס שלי במחזור נוסף- קורס לטיפול בחרדות וטראומה.

בא לך להתמודד עם חרדת הקיץ? ולעזור למטופלים להתמודד ביעילות עם החרדות והטראומה?

אנחנו סוגרים את ההרשמה לקורס הקרוב בימים הקרובים.

לא כדאי לפספס את ההרשמה- לפרטים והרשמה יש ללחוץ כאן

שבוע מקסים וקריר לך.

באהבה

תגובות

תגובות

About the author: רונית חיימוב

בת 41, אמא ל 2 בנים, בעלת תואר שני בעבודה סוציאלית, פסיכותרפיסטית קוגניטיבית התנהגותית, מרצה וטריינרית ב NLP, עובדת בשיטות אפקטיביות, ביניהם: EMDR, DBT,CBT, Schema Therapy, מיינדפולנס ועוד. תלמידתו של סטיב אנדראס ממציא פרוטוקול הטראומה ב NLP ניסיון של 15 שנים כעובדת סוציאלית בביה״ח וולפסון בעלת רקע בעבודה עם מטופלים הסובלים מחרדה, טראומה, נפגעות תקיפה מינית, אלימות במשפחה, מטופלים בריאטריים (לאחר קיצור קיבה), סוכרת נעורים ומבוגרים, טיפול נמרץ ילדים ועוד. בעלת קליניקה פרטית בתל אביב.