תהליך אהבה עצמית

1. חפש בזכרונך  מקומות בהם יש לך זכרונות נעימים של מישהו:
חפש בזכרונות הנעימים שלך מישהו שהביע אכפתיות אינטנסיבית עבורך, ושהייתה לו השפעה חיובית עלייך.
אסור שזה יהיה אדם אשר השתמש לרעה בכוח או השפעה עלייך.
האדם הנבחר יהיה המודל שלך לאהבה.
2. תאר את התכונות והאיכויות של האדם הזה:
על מנת לקבל מושג שלם של האלמנטים התורמים לתחושה שלך שאתה נאהב , תאר את האיכויות והתכונות החיוביות של אותו אדם , במיוחד אותן תכונות שעושים אותם אדם אוהב.
3. עבוד מנקודת מבט- גוף שני באדם האוהב:
דמיינו שאתם מרחפים אל אותו אדם, ותפסו את העמדה שלהם- גוף שני. תראו את עצמכם שרך העיניים שלהם.
תארו את עצמכם מנקודת המבט שלהם. אילו תכונות בך אותו אדם מעריך?
שימו לב איך התפיסה שלכם את עצמכם כאוהבים ונאהבים מתרחבת ומתגברת עקב כך.
4. עגנו את התחושה.
עגנו ע"י מגע, מילה, תמונה, או כל גירוי אחר לעגן הלך רוח זה.
5. קבל את התפיסה האוהבת
תכווננו את עצמכם לתחושה שלכם את האדם שאוהב אותכם, דמיינו את זה כסוג של אנרגיה.
חוו את התחושות במלואם בעוד האדם מסתכל עליכם במבט אוהב.
בנוסף חווה את התחושה של הערכה עצמית. המתלווה.
שים לב לדיבור העצמי שלך ואיך הוא משקף את הפרספקטיבה הזו.
שים לב איך החוויות הללו משנות את התפיסה שלך על העולם בזיכרון הזה.
6. עגן את ההלך רוח האוהב.
סנן כל הסחות הקיימות מול הלך הרוח הנ"ל. העצם את הלך הרוח. עגן אותו עם גירוי מתאים. עכשיו עיגנת הלך רוח אוהב ואהוב הקשור גם לתכונות הקיימות אצלך המוערכות ע"י אחרים ועל ידך.
קח לך קצת זמן להנות מפרספקטיבות ורעיונות חדשים שיש לך ושחווית לגבי עצמך.

תגובות

תגובות

אודות הכותב/ת: רונית חיימוב

בת 41, אמא ל 2 בנים, בעלת תואר שני בעבודה סוציאלית, פסיכותרפיסטית קוגניטיבית התנהגותית, מרצה וטריינרית ב NLP, עובדת בשיטות אפקטיביות, ביניהם: EMDR, DBT,CBT, Schema Therapy, מיינדפולנס ועוד. תלמידתו של סטיב אנדראס ממציא פרוטוקול הטראומה ב NLP ניסיון של 15 שנים כעובדת סוציאלית בביה״ח וולפסון בעלת רקע בעבודה עם מטופלים הסובלים מחרדה, טראומה, נפגעות תקיפה מינית, אלימות במשפחה, מטופלים בריאטריים (לאחר קיצור קיבה), סוכרת נעורים ומבוגרים, טיפול נמרץ ילדים ועוד. בעלת קליניקה פרטית בתל אביב.