פתרונות יצירתיים ב3 צעדים לבעלי עסקים בתקופת הקורונה.

תוכן עניינים

מאת עופר מכמל

הקורונה הביאה איתה אתגרים משמעותיים לבעלי עסקים. בעלי עסקים רבים חשו אבודים לאור הסגר והעובדה שהם אינם רשאים לספק את השירותים שלהם, כמו טיפולי גוף, או שהלקוחות שלהם לא זקוקים להם בתקופה הזו, כמו קייטרינג לאירועים. אובדן ההכנסות, חוסר האונים וחוסר הוודאות יצרו סיטואציה מאד לא פשוטה.

אלא שהקורונה גם הוציאה מבעלי עסקים יכולות וכישרונות שהיו חבויים וחיכו לצאת.

הצורך להתפרנס, לשמור על העסק ולשמור על החוסן המנטלי של בעל העסק ובני ביתו, הביאו בעלי עסקים לבצע פעולות יצירתיות וגמישות.

הנה דוגמאות של שני בעלי עסקים אשר יצרו פתרונות יצירתיים להכנסות בתקופת הסגר:

דוגמה 1 – אבי, בעל קייטרינג לאירועים שממש רדף אחרי אמבולנס עם מגש פירות וכיבד את כל מח' טיפול נמרץ. כתוצאה, הוא קיבל עשרות פניות והכנסה משמעותית בזמן שכל האירועים שתוכננו בוטלו.

דוגמה נוספת – דנה, רפלקסולוגית שהציעה לרכוש במחיר מוזל שוברים כמתנה שתמומש אחרי המשבר, וכך הצליחה לייצר הכנסות גם כאשר אסור היה לה לטפל ויצרה תור לקוחות חדשים וחוזרים מיד לאחר הסגר.

איך עושים את זה?

הצעד הראשון שבעלי עסקים רוצים לעשות זה להבין שזו אחריות שלהם לנהל את העסק. זה תפקיד שלהם לתפוס פיקוד, לחזור לשולחן השרטוטים ולשבור את הראש עד שהם מוצאים כיצד הם יכולים לעזור ללקוחות שלהם דווקא עכשיו, בימים מטורפים של סגר. 

הצעד השני –  מתמקדים בקהל ושואלים – מה הצורך הכי אקוטי שהקהל מתמודד איתו היום. כי בזמן משבר אנשים משקיעים בעיקר במה שהכי כואב להם. 

הצעד השלישי – להתאים את השירותים שלהם או לבנות שירות חדש שעונה על הצורך של קהל היעד באופן הכי מושחז. כי אנשים רוצים תוצאות. אנשים רוצים שהשירות שהם רכשו יצר להם שינוי רצוי בחיים.

היצירתיות והשירותים החדשים פתחו בפני אותם בעלי עסקים שהתעקשו לשמור על העסק, ערוצים חדשים, שיתופי פעולה ודרכי הגשה של השירותים שלהם, שהיום אחרי הסגר הם מנצלים אותם והם הפכו לחלק בלתי נפרד מארסנל השירותים והיכולות של העסק.

נקודה חשובה נוספת – אותם בעלי עסקים שהתעקשו להמשיך לצעוד למרות האתגרים, שיפרו משמעותית את השם והמותג שלהם. הם הוכיחו ללקוחות ולשוק שהם כאן כדי להישאר. והוודאות הזו משתלמת להם ותשתלם להם עוד יותר בעתיד.

במהלך הסגר ניהלתי חמ"ל עסקים ועזרתי למאות בעלי עסקים להתמודד עם הסיטואציה הלא פשוטה, כולל אבי ודנה (לקוחות של מועדון הסמוראים)

הכותב: עופר מכמל – סמוראי בעסקים, פיתוח עסקי וליווי מנטלי לבעלי עסקים. ליצירת קשר: ofer@ofermekmal.co.il טל 0546811182

תגובות

תגובות

שתפו
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
צרו קשר
TOP