DECISION DESTROYER

מטרת התהליך היא לשנות החלטות ואמונות לא אפקטיביות או שליליות בכאלו שהן כן אפקטיביות. זאת על מנת לשפר התמודדויות, הצלחות ומצב רוח ירוד.

לעיתים אנו עושים החלטות ומודעים למגבלות שלה ( חוסר מסוגלות מודעת) ולעיתים הם נעשות בתת מודע ( חוס מסוגלות לא מודעת). בכל מקרה להחלטות אלו יש השפעה רבה על ההתפתחות שלנו עוד מילדות, הן מעצבות אותנו, את אופיינו, ומכסות ומסתירות את המהות הראשונית והייחודית שלנו. ההחלטות והאמונות הללו כוללות את תפיסת העולם שלנו- האם הוא מקום בטוח או לא, את ההורים שלנו- האם הם אוהבים אותנו או לא,  ואת עצמינו- האם אנו ראויים או לא.
אמונות אלו יוצרות הרגלים אשר לעיתים מונעים מאיתנו להגיע ליעדים האמיתיים שלנו.
כאשר אנו מוצפים למשל בעקבות אירוע טראומטי מתחזקות אמונות אלו ונוצר מעגל-LOOP אשר תוקע אותנו באמונות השליליות הללו. על כן עבודה על האירוע עצמו אינה מספיקה יש לעבוד על האמונות שנוצרו וקובעות את ההתמודדות שלנו עם האירוע.
שלב 1: בחר אמונה מגבילה
חשבו על דפוס שלילי בחיים שלכם. בטאו בקול בצורה מפורטת ובהירה את האמונה המובילה את הדפוס הזה בצורה דיספונקציונאלית. במידה והאמונה נשמעת לא הגיונית זה בסדר. אמונות והחלטות שנוצרו בשלב ראשוני בחיים הם לרוב לא הגיוניות. חשוב להגיע לאמונה הגרעינית. שאלו מתי ההחלטה נעשתה? איך היא משפיעה על החיים שלנו?
שלב 2: פתח ועגן אמונה מעצימה.
פתחו החלטה/ אמונה בונה אשר תתאים יותר מהאמונה המגבילה ותוכל להחליף אותה. העצימו והגבירו אותה עד שהיא מובנת כהלכה. האמונה צריכה להיות ספציפית וברורה. הגבירו ועגנו את הרגש החיובי שנוצר.
שלב 3: חבר אותה לאמונה המגבילה ועגן.
רחפו אחורה מעל לקו הזמן שלכם לנקודה הראשונה בה אתם זוכרים שפעלתם לפי האמונה המגבילה. ביחנו זאת מתוך נקודת מבט דיסאסוציאטיבית. עכשיו היכנס למצב מאוחד לנקודת הזמן הנוכחית ועגנו יחד עם האמונה המגבילה.
שלב 4: רחף בקו הזמן שלך אחורה  לאירוע הראשון בו נוצרה האמונה הזו.
רחף עוד אחורה בנקודות זמן בעבר שבהם ההתנהגויות שלך ביטאו את האמונה המגבילה. חזרו אחורה לנקודה בה עשיתם את ההחלטה המגבילה, אם כבר עשית זאת בשלב הקודם דלג .
שלב 5: רחף חזרה קדימה לאמונה המעצימה שלך.
חזור קדימה בקו הזמן, לאמונה המעצימה שלך, ועורר את הלך הרוח החיובי. עגן.
שלב 6: רחף שוב אחורה לארוע הראשון שיצר את האמונה המגבילה.
חזור אחורה בקו הזמן לנקודה בה פיתחת את האמונה המגבילה ולך 15 דקות, לפני האירוע שיצר את האמונה המגבילה. עורר את הלך הרוח החיובי שנוצר מתוך האמונה המעצימה שפיתחת, והיכנס למצב מאוחד.
שלב 7: חווה מחדש באופן מלא את האירוע הראשון שיצר את האמונה המגבילה, תוך נגישות למשאב של האמונה המעצימה החדשה.
היכנס למצב שעורר את האמונה המגבילה ולכל האירועים מהעבר שביטאו את האמונה המגבילה כשאתה במצב מאוחד עם ההלך הרוח של האמונה המעצימה וחווה את כל האירועים כאשר הלך הרוח החיובי מעוגן בך. שים לב איך החוויה שלך את הסיטואציות הללו ואת עצמך משתנה.
שלב 8: הצטרפות עתידית-באופן מהיר ביותר תתמקד על ההווה- ZOOM IN , ועשה אינטגרציה בין החוויה לעתיד.
בצורה מהירה- פחות משניה חזור מהיר להווה- נקודת הזמן הנוכחית ע"י ZOOM IN , עצור וקח זמן לבחון לעכל את מה שקרה. דמיין סיטואציות עתידיות בהן האמונה המעצימה החדשה מכוונת ומלווה אותך. מה קורה שם? עגן.

תגובות

תגובות

אודות הכותב/ת: רונית חיימוב

בת 41, אמא ל 2 בנים, בעלת תואר שני בעבודה סוציאלית, פסיכותרפיסטית קוגניטיבית התנהגותית, מרצה וטריינרית ב NLP, עובדת בשיטות אפקטיביות, ביניהם: EMDR, DBT,CBT, Schema Therapy, מיינדפולנס ועוד. תלמידתו של סטיב אנדראס ממציא פרוטוקול הטראומה ב NLP ניסיון של 15 שנים כעובדת סוציאלית בביה״ח וולפסון בעלת רקע בעבודה עם מטופלים הסובלים מחרדה, טראומה, נפגעות תקיפה מינית, אלימות במשפחה, מטופלים בריאטריים (לאחר קיצור קיבה), סוכרת נעורים ומבוגרים, טיפול נמרץ ילדים ועוד. בעלת קליניקה פרטית בתל אביב.