FORGIVENESS PATTERN

כאשר אנו כועסים, מרירים ותקועים, כל האנרגיות לאט נשאבות מאיתנו ואנו נשארים מרוקנים, וחסרי יכולת להמשיך הלאה בחיים.
אנשים חושבים שכאשר סולחים מצדיקים התנהגות שלילית. הדבר אינו כך, אנו לעולם לא נצדיק התנהגות שפגעה בנו, יחד עם זאת, ניתן לסלוח מתוך רצון להמשיך הלאה. הסליחה היא עבור עצמינו. על מנת שנשתחרר מכוחות שליליים.
כאשר מישהו נאנס, נפגע בתאונת דרכים, עבר התעללות, הקושי לסלוח משאיר אותו תקוע בסיטואציה שוב ושוב. הכוונה היא לא לקבל את המעשה הנתעב- המעשה יישאר תמיד נתעב. הכוונה היא לשחרר אנרגיות שליליות שנוצרות בנו על מנת שנוכל להתפתח ולהמשיך הלאה.

שלב 1: היכנס למצב מאוחד עם הערכים הכי נעלים שלך ואמות המוסר שלך.
בעודך ניכנס להלך רוח זה, הכנס לשם גם כבוד ואהבה למין האנושי ולייקום. הכרה בקדושת האנושיות.
שלב 2: שים לב להבדל בין המהות הבסיסית של אדם כאנושי בניגוד להתנהגויות שלו.
כאן הכוונה לעשות הפרדה בין המהות של האדם להתנהגויות שלו.
שלב 3: חוש את הכעס הנוצר על התנהגויות מזיקות ופוגעות שאנשים לפעמים מתנהגים.
הכעס הזה הוא לא על האנושיות שאנו מגינים עליה בחוקי זכויות האדם הבסיסיות, אלא על התנהגויות, במיוחד התנהגויות אשר פוגעות בזכויות בסיסיות אלו.
שלב 4: קח רשות לחוש את האנושיות של כולם והכל, כולל אלו המתנהגים התנהגויות פוגעות.
שלב 5: הרחב והעצם את הלך הרוח שלך כך שתחוש תחושת שחרור ואחד אותה עם התחושה של ההתנהגויות הפוגעות .
הרשה לעצמך לעורר ולהרגיש כרגע תחושה של שחרור, ודמיין את עצמך משחרר, לעכשיו, את ההתקשרות שלך להתנהגויות אלו. התקשרות לתחושות על ההתנהגויות יכולה ליצור מצב בו יש מיקוד יתר בתחושת הצורך להעניש והתקשרויות אחרות. מטרת שלב זה אינה להפחית את היכולת שלך להתמודד ולהלחם  בהתנהגויות שליליות כאלו.
שלב 6: התחבר לחלק בך שמסוגל להגיב להתנהגויות פוגעות אלו.
הלך רוח זה יכול לכלול את כוח הדיבור שלך, והיכולת לסגנן אותו במהלך הזמן. הלך הרוח יכול לכלול את ההבנות שלך של ההשלכות של התנהגויות פוגעות אלו העוברות גבולות . ואת היכולת והמוכנות שלך להגן על גבולות אלו במידת הצורך בסיטואצית מסויימות.
שלב 7:בדיקה

שים לב האם תהליך זה צמצם את מידת תחושת הטינה שלך והגביר את היכולת שלך לסלוח. שים לב בימים ובשבועות הקרובים איך היכולת שלך לסלוח משתנה.

FORGIVENESS PATTERN- PART 2

-עצמו עיניים. נשמו עמוק.
-דמיינו איך אתם מעלים לבמה אנשים אשר יש לך עניין לא גמור איתם. עלו את כל האנשים שיש לכם עניין לא גמור איתם. הסתכלו עליהם. הם לא חייבים להיות חלק פעיל מהחיים שלכם, או אפילו בחיים.
-ודאו כי אתם מוכנים להיפרד מהכעס שלכם על אנשים אלו. במידה ויש כאלה שאינכם מרגישים מוכנים להיפרד מהכעס ולשחרר הורידו אותם מהבמה.
– שאלו כל אחד מהאנשים על הבמה האם הם מוכנים להיפרד ממכם, לסלוח לכם ולהיסלח על ידכם. במידה ולא שירדו מהבמה, הם לא יהיו חלק מהתהליך.
– דמיינו איך לבכם מתמלא אור, של חמלה ועוצמה, דמיינו איך האור הזה הנובע מלבכם ממלא את כל גופכם, למעלה לכתפיים , לצוואר, לראש, למטה לידיים עד קצות האצבעות, ולמטה יותר לבטן, לירכיים, לרגליים עד קצות האצבעות. דמיינו איך כולכם מלאים בקרן האור של החמלה , האהבה העוצמה והסליחה. עכשיו דמיינו איך קרן האור הזו יוצאת מלבכם החוצה לכל מי שעומד בבמה שלכם, עוטף אותם. דמיינו שאתם אומרים לכל אחד מהאנשים שנצמא בבמה: " אני סולח לך, אני אוהב אותך, אני משחרר אותך". עכשיו דמיינו שמקיר בבמה נפתח שער וכל אותם אנשים שהיו על הבמה עוברים דרך השער נפרדים ממכם, מחייכם, ויחד איתם במסעם משתחרר הכעס, וקרן האור מתעצמם. לאחר שכולם ירדו את הבמה והלכו בשער השער נסגר.

תגובות

תגובות

About the author: רונית חיימוב

בת 41, אמא ל 2 בנים, בעלת תואר שני בעבודה סוציאלית, פסיכותרפיסטית קוגניטיבית התנהגותית, מרצה וטריינרית ב NLP, עובדת בשיטות אפקטיביות, ביניהם: EMDR, DBT,CBT, Schema Therapy, מיינדפולנס ועוד. תלמידתו של סטיב אנדראס ממציא פרוטוקול הטראומה ב NLP ניסיון של 15 שנים כעובדת סוציאלית בביה״ח וולפסון בעלת רקע בעבודה עם מטופלים הסובלים מחרדה, טראומה, נפגעות תקיפה מינית, אלימות במשפחה, מטופלים בריאטריים (לאחר קיצור קיבה), סוכרת נעורים ומבוגרים, טיפול נמרץ ילדים ועוד. בעלת קליניקה פרטית בתל אביב.