לימודי פסיכולוגיה קלינית

בית ספר לפסיכותרפיה - בדרך של רונית חיימוב
תוכן עניינים

העשרת הכלים אחרי לימודי פסיכולוגיה קלינית

אין ספק כי לימודי פסיכולוגיה קלינית נמנים על התארים התובעניים ביותר, ונפרשים לאורך שנים ארוכות של שיעורים אקדמיים והתמחויות. אמנם, במהלכם לומדים הסטודנטים (ולאחר מכן המתמחים) גישות ושיטות טיפוליות חשובות, אך לאורך הזמן רבים מהם חשים כי ארגז הכלים שלהם אינו שלם. אכן, רציניים ומועילים ככל שיהיו, לימודים אלו אינם יכולים להקיף את מכלול הגישות הקיימות, ובשל כך נוטים המטפלים להמשיך לקורסים שמעניינים אותם, שמרחיבים את הפרספקטיבה הטיפולית שלהם, ובעיקר מקנים להם כלים ישימים וממוקדים. דוגמא נאה לכך מהווים הקורסים שמתקיימים במרכז האפקטיבי לטיפול בחרדות, טראומה ומחלות כרוניות.

מה עוד אפשר ללמוד?

כידוע, עולם הטיפולים הנפשיים מורכב משיטות מגוונות מאוד, ובעוד הדעות חלוקות לגבי הבדלים ביעילותן, ישנן גם הסכמות מסוימות. לדוגמא, מחקרים רבים הוכיחו את יעילותן הגבוהה של שיטות טיפול קוגניטיביות התנהגותיות במקרים של חרדה וטראומה, אך לא פעם לימודי פסיכולוגיה קלינית מתמקדים יותר בגישות דינאמיות בעוד ה- CBT נותר שולי. דוגמא נוספת היא שיטת EMDR לטיפול בטראומה שזכתה להצלחה גדולה ולפופולאריות בארצות הברית, ובשנים האחרונות מיושמת גם בישראל. זוהי שיטה המערבת בין שחזור של הטראומה על ידי המטופל ובין תנועות עיניים מהירות המפעילות את שתי ההמיספרות. עוד דוגמא היא גישת המיינדפולנס שפותחה לפני כ- 35 שנים וכמעט אף פעם אינה נלמדת במסגרת לימודי פסיכולוגיה קלינית בישראל. ואולם, היא זוכה להערכה רבה בקרב מטפלים המנחים את מטופליהם לעבר תשומת לב ומיקוד בתחושות פיזיות ובעולמם הנפשי, דבר התורם להפחתת לחץ, הגברת תחושת השליטה, הקטנת רומינציה, ועוד.

בואו ללמוד!

אם סיימתם לימודי פסיכולוגיה קלינית ואתם מעוניינים להעשיר את ארגז הכלים שלכם בגישות שתוארו לעיל, תוכלו להצטרף לאחד הקורסים במרכז לטיפול בחרדות, טראומה ומחלות כרוניות. לפרטים נוספים והצטרפות, פנו אל רונית חיימוב בטלפון 052-3634674.

תגובות

תגובות

שתפו
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
צרו קשר
TOP