מברכים ומתברכים – מה נדרש לנו כדי שתהיה לנו שנה מבורכת טובה ומתוקה? מאת רונית וייס

תוכן עניינים

שתהיה לנו שנה טובה ומתוקה

ממש בעונה הזו בשנה, כולנו מברכים ומתברכים במטבע לשון שנאמר כמעט באופן אוטומטי בראש השנה:  "שתהיה לנו שנה טובה ומתוקה".

סביר להניח שזהו אכן הרצון של כל המברכים והמתברכים אבל איך גורמים לזה להיות באמת חלק מחיינו?!

מה נדרש לנו כדי שהשנה תהיה טובה כמו שאנחנו רוצים, ושתהיה מתוקה ברמת המתיקות שתשביע את רצוננו?

הרי כמעט בכל ראש שנה אנחנו מתכננים שבשנה הבאה נעשה כך וכך, נשנה הרגל כזה או אחר, נתפתח ונגשים את עצמנו… אבל השנה מתחילה "אחרי החגים " מגיע, ושוב השיגרה משכיחה את הרצון האמיתי שלנו. את ההבטחות שהבטחנו לעצמנו. ולפעמים אנחנו נזכרים ברצוננו, רק מידי פעם ושוב הוא מתמסמס מול השיגרה המנצחת.

יש דרך לעזור לנו שלא לשכוח את הרצון, דרך שמסייעת לנו תכנן את רצוננו ולתכנת את מוחנו כך שלשם יתכוונן מבלי לתת לשיגרה להשכיח אותו.

בשפת האימון אנו משתמשים בכלי הנקרא: חזון. בשורות הבאות אפרט איך לעשות זאת באופן שיעזור לנו להתכוונן להגשמת רצוננו בטוב ובמתיקות שנבקש לעצמנו בשנה המתחדשת.

הקדישו לעצמכם זמן – זה תהליך שלוקח זמן לגבש לכדי תמונת עתיד ישימה ומותאמת לרצון לצרכים לשאיפות ולכישורים שלכם, הקשיבו בנחת לקול הפנימי שלכם, התמסרו לתהליך  בכל רמ"ח האיברים – זה בשבילכם ולמענכם. אני ממליצה להקדיש מחברת שתוקדש לנושא החזון.

זה מתחיל ביכולת שלנו "לראות" את תמונת העתיד הרצויה לנו, בעיני רוחנו, באופן בהיר ומפורט ככל הניתן. 

על מנת לראות את תמונת העתיד בצורה ברורה, כדאי לענות (לעצמנו בכתב) על מס. שאלות. מומלץ לענות עליהן בהנחה שאין שום מגבלה בעולמנו, לא של כסף, לא של זמן, מבלי לחשוב מה יגידו עלי וכי"ב.  

נשאל – 

מה באמת הייתי רוצה לעשות בחיי?

מה ישמח אותי וימלא את נשמתי?

למה אני רוצה את זה? (השאלה החשובה ביותר) – זו בעצם שאלה מהותית משום שהלמה הוא המנוע של המוטיבציה. האם אני רוצה את זה כדי שיגידו עלי/ יחשבו שאני/ יפרסם אותי או שאני רוצה את זה כי זו דרכי להגשים את עצמי ואת הפוטנציאל שבי. ענו בכנות.

למי יצא טוב מהגשמת רצוני? האם הגשמת רצוני טובה רק לי או שבהגשמת רצוני תהיה השלכה  טובה לעוד אנשים מסביבי ואולי אף ליותר מזה אפילו לעולם כולו!

מי אני שם בעתיד: איך אני נראית, איך אני מרגישה, מה אני עושה, איך אני מתנהלת, מי האנשים סביבי ואפילו האם אני מחייכת שמחה ורגועה או לחוצה וחייבת להספיק דברים כי אין לי זמן לנשום…(למשל)?

נשהה במקום הזה, נרגיש איך זה מרגיש לנו כשזה כבר קורה בדמיון, ניקח נשימות עמוקות ואיטיות כדי שכל תא בגוף יחווה איתנו את תמונת העתיד הדמיונית ו"יביע" את דעתו בעזרת הרגשות והתחושות שיעלו. היו קשובים להם. אל תרוצו.

נסו שוב לראות את תמונת העתיד הרצויה, תוכלו לעדכן אותה ולהדק את הפרטים ברמה יותר מפורטת לפי התשובות שלכם, לפי התחושות שלכם, לפי הרגשות שעלו.

בשלב השני, כתבו בפרטי פרטים יום בחייכם העתידי מהשכמתכם בבוקר ועד לכתכם לישון ברמה של תסריט ובזמן הווה. כל פעולה, כל מחשבה, כל הרגשה, כל אמירה, כל הבעה של אחרים כלפיכם. תארו את הריחות, את הקולות, את הטעמים, את מה שאתם רואים ואת מה שאתם חשים באותה סיטואציה. שימו לב בכל שלב איך זה מרגיש לכם, איזה רגש עולה שם.

קראו את מה שכתבתם גם למחרת. תקנו את הכתוב בהתאם לתמונת העתיד שהכי נכונה לכם.  קיראו שוב והרגישו שזה יושב טוב על רצונכם וכל כוונתכם. אם לא – המשיכו לדייק את זה. זה תהליך ולא עבודה של יום. שנו על זה קצת נסו לראות את חייכם כאילו שאתם כבר שם חיים בהווה את תמונת העתיד.  פעמים רבות נרגיש שאנו צריכים לדייק ולשנות, כדי שנרגיש עם זה טוב. שזה מתאים לנו כמו כפפה ליד.

בשלב השלישי הכינו טבלת כוחות ומשימות. בטבלה הזו רישמו את כל מה שאתם צריכים על מנת שרצונכם יתגשם. אלה יכולים להיות אנשים שיכולים לעזור לכם בשלב אחד או יותר בהתאם למטרתכם, אלו יכולות להיות משימות שעליכם לעשות בפועל על מנת לקדם את התוכנית לעבר הגשמתה בפועל. הגדירו סדרי עדיפויות ברשימה, פרטו כל שלב כך שאם נדרשת לכם עזרת אדם כלשהו – רשמו את מס. הטלפון שלו ליד שמו ותאריך לשיחה איתו. אם מדובר במשימות – רישמו מה בדיוק נדרש מכם לבצע ועד איזה תאריך תבצעו זאת. ככל שהטבלה שלכם תהיו יותר מפורטת ותחולק למשימות קטנות וישימות, כך יהיה קל יותר לביצוע בפועל. 

בשלב הרביעי הפכו את החזון המילולי, את התסריט שכתבתם, לחזון ויזואלי. 

קחו 1/4 גיליון בריסטול או קאפה או לוח שעם או כל דבר יצירתי אחר שעליו תוכלו להדביק/לשדך/לנעוץ את החזון הויזואלי. דאגו שהחזון הויזואלי יכלול את הערכים שחשובים לכם את הלמה שעליו עניתם.

השתמשו במגזינים – גזרו תמונות, מילים, משפטים מחזקים שמעוררים השראה ומדברים אליכם. השתמשו בצבעים ובחוויות שמתאימים לחזון שלכם והדביקו על הלוח. כתבו וציירו על הלוח, צבעו אותו בשלל צבעים, קשטו אותו באופן שיהיה מעניין ואסתטי ויתאר את החזון המילולי באופן ויזואלי. שרטטו עליו גם  ציר זמן עתידי באופן ברור, ורשמו על הציר תאריכים וליד כל תאריך מה עליכם לעשות בהתאם לכל שלב מהתוכנית לעשייה כפי שקבעתם לעצמכם בטבלת הכוחות ומשימות.

הניחו את הלוח אל מול עיניכם במקום שתוכלו לבהות בו בכל שעה ובכל זמן שאתם מתכווננים למשימות ובכל רגע פנוי שלכם, על מנת שיזכיר לכם את הרצון שאותו אתם שואפים להגשים וישמש כתזכורת להגשמת רצונכם. 

*חשוב לחזור לחזון המילולי לעדכן אותו ולדייק אותו בהתאם למה שקורה בפועל. גם את החזון הויזואלי אפשר לעדכן להדביק מעל או ליד עוד ועוד מסרים ותמונות בהתאם למה שהמציאות מפגישה אתכם.

מאחלת לכולנו שהשנה הזו, שנת תשפ"ג, תהיה טובה ומתוקה לשביעות רצוננו המלאה, ושנזכה להגשמה אישית ומיצוי הפוטנציאל הקיים בכל אחד מאיתנו. בהצלחה!!!

רונית וייס, בוגרת המרכז, מנחה ומאמנת רגשית אישית וזוגית

טל: 0522902888

מייל: 212ronit@gmail.com

תגובות

תגובות

שתפו
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
צרו קשר
TOP