לימודי טיפול רגשי

לימודי טיפול רגשי - רונית חיימוב
תוכן עניינים

אם אתם רואים את עצמכם כאנשים שייעודם בחיים הוא לעזור לאנשים, ילדים או מבוגרים, לצלוח משברים בחייהם ולשפר את איכות חייהם הרגשית – אתם מתאימים להיות מטפלים רגשיים.
מקצוע מטפל רגשי הוא מקצוע בעל משמעות ומאד מספק.

בנוסף לזה – עצם האפשרות לגעת בחייהם של ילדים ו/או מבוגרים דווקא במצבים הקשים בחייהם כשהם זקוקים לעזרה מקצועית כדי להתמודד איתם ולחזור לחיים תקינים – זוהי שליחות ולא רק מקצוע לחיים.

יש כאלו המגיעים ללמוד טיפול רגשי לאחר לימודי תואר ראשון או שני במקצועות טיפוליים שונים, אך יש גם מסלולי לימוד לטיפול רגשי שאינם מצריכים לימודים אקדמאים קודמים. אלו הם לדוגמה מסלולי הטיפול הספציפיים לילדים כמו: טיפול באומנויות, טיפול בעזרת בעלי חיים, טיפול בדרמה וכדו'.

אצל רונית חיימוב תוכלו למצוא מגוון קורסים לטיפול רגשי שיתנו לכם ידע רב וכלים טיפוליים מעשיים, כמו טיפול רגשי בעזרת בעלי חיים וטיפול רגשי בהבעה ויצירה וכן לימודי פסיכותרפיה לטיפול רגשי לילדים ולמבוגרים.

מהו טיפול רגשי?

רגשות הם מרכיב מרכזי באישיותו של האדם ודרכם אפשר להבין את האדם בכל גיל.
דרך ביטוי מילולי ובלתי מילולי של שמחה, עצב, כעס, תוקפנות וכדו' האדם מביע את מצבו הנפשי באותו הרגע.
כשאדם מבוגר או ילד נתקלים במצבי טראומה או במצב שעבורם הוא קשה נפשית הם יכולים בקושי להתמודד אתו ולהביע כיצד הם חשים.
יש כאלו שיבטאו את הרגש החוצה ויש כאלו שינהגו דווקא ההיפך ויפנימו את רגשותיהם ולא יתנו להם ביטוי חיצוני.
מטרת הטיפול הרגשי הוא לעבד את הרגשות ולאזן אותם וכן ללמד את המטופל כיצד להתמודד באופן רגשי עם סיטואציות שהוא נתקל בהם בחייו (בעיקר סיטואציות המעלות רגשות שליליים).
הטיפול הרגשי, הניתן ע"י מטפל מוסמך ומקצועי בנושא טיפול רגשי, יעניק למטופל כלים מעשיים להתמודד ולהתגבר על חוויות רגשיות עוצמתיות.
לכן, גם מומלץ, להתחיל את הטיפול הרגשי בסמוך עד כמה שאפשר לסיטואציה הבעייתית שקרתה בחיי הילד או המבוגר, כדי להעלות את סיכויי ההצלחה של הטיפול.
לטיפול הרגשי מגוון שיטות טיפול, כגון: טיפול רגשי באמצעות יצירה והבעה, אומנות, דרמה, תנועה, טיפול באמצעות בע", טיפול שיחתי בשיטות שונות ועוד.

מה צריך ללמוד כדי להיות מטפל רגשי?

כדי להיות מטפל רגשי יש צורך ללמוד הן ידע תיאורטי והן ידע מעשי.
מטפלים רגשיים מגיעים לתחום זה פעמים רבות מתחומי הטיפול השונים, אולם ישנם מסלולי לימוד המאפשרים קבלה גם ללא רקע אקדמי או מקצועי בתחום הטיפול והבריאות.

הקורסים לטיפול רגשי נחלקים לשני סוגים עיקריים:

מסלול לבעלי רקע טיפולי –בעלי תואר ראשון או שני כגון: פסיכולוגים, יועצים חינוכיים, מאמנים, עובדים סוציאליים וכדו' שלהם ניסיון טיפולי מעשי בשטח התמקצעותם.

מסלולים לקהל הרחב – בעיקר במוסדות לימוד בתחום הרפואה המשלימה, שאינם מחייבים רקע אקדמי.

לימודי טיפול רגשי מתאימים לאנשים המתעניינים בהתנהגות האנושית וברגשות ומעוניינים לעזור לילדים ולמבוגרים בהתמודדויות הרגשיות שלהם ולחזק את יכולתם לעמוד באתגרים קשים.
מקצוע הטיפול הרגשי הינו מקצוע בעל משמעות, הנוגע בחיי אחרים ומעניק סיפוק רב לעוסקים בו.

 

לימודי טיפול רגשי למבוגרים

במסגרת לימודי טיפול רגשי למבוגרים, ילמדו הסטודנטים ליישם כלים, שיטות וטכניקות טיפוליות שיאפשרו להם לטפל במגוון רחב של קשיים שבהם נתקלים אנשים מבוגרים, כגון: משברי גיל, משברים מקצועיים, משברים בזוגיות, משברים אישיים וכדו'.
כמו כן, ילמדו בקורס לטפל בקשיים רגשיים מעברם של המטופלים שעדיין משפיעים על תפקודם כיום ומפריעים להם בחייהם הבוגרים, יעבדו איתם על דפוסי חשיבה, רגש והתנהגות המעכבים אותם בחייהם ומחבלים בהצלחותיהם.

טיפול רגשי מתאים גם לקשישים ויכול לתמוך בהם בכל הקשור לרגשות של בדידות, פחד מהזקנה ומהמוות, התאלמנות וכדו'.
חשוב לזכור, שגם בגיל מבוגר ניתן לעבוד על מצוקות רגשיות מהעבר ומההווה. ולכן, על ידי הטיפול הרגשי ניתן לשפר את איכות חייהם הרגשית של מבוגרים ולאפשר להם לחיות ברווחה נפשית איכותית הרבה יותר.

הטיפולים המתאמים למבוגרים הם בין השאר:

  • טיפול רגשי CBT
  •  טיפול פסיכודינאמי
  • טיפול רגשי פרטני
  • טיפול רגשי זוגי
  • טיפול רגשי קבוצתי

 

לימודי טיפול רגשי לילדים

בלימודי טיפול רגשי בילדים מקבלים הסטודנטים ידע מעמיק וכלים טיפוליים מגוונים כדי לעזור ולטפל במגוון הבעיות הרגשיות של ילדים.

מטרת הטיפול הרגשי לילדים היא להעניק להם כלים מעשיים להתמודדות  עם מצבי מצוקה, לחץ וחרדה, קשיים בבית הספר, בעיות התנהגות, התמודדות עם פחדים וכדו'.

מטפל רגשי לילדים צריך ללמוד גם שימוש בכלים הבעתיים ויצירתיים כדי לאפשר לילדים להביע עצמם לא רק בדיבור, אלא גם דרך שימוש בדמיון מודרך, משחק, אומנות או באמצעות מגע עם בעלי חיים.

טיפול רגשי בילדים

גם ההתבטאות הבלתי מילולית לעזור להם לקבל תובנות על עצמם, לגלות את כוחותיהם הפנימיים ולהצליח להתגבר על משברים ובעיות רגשיות שונות.

המטפל הרגשי לילדים יודע גם לזהות ולאבחן ליקויי התפתחות שונים, עיכוב שפתי או חוסר התאמה לגיל של מיומנויות תקשורת בינאישית.

טיפול רגשי לילדים מאד חשוב בהקשר לתפקודם בהווה, התמודדותם בעתיד והתפתחותם התקינה. בגיל צעיר קל יותר לחולל שינויים מחשבתיים, רגשיים והתנהגותיים אצל ילדים וחשוב לצייד אותו בארגז כלים שיועיל להם גם כמבוגרים.

ישנם מגוון רחב של סוגי טיפול רגשי לילדים, מילוליים ובלתי מילוליים, ביניהם ניתן לציין:

  • טיפול רגשי בהבעה ויצירה
  • טיפול במוזיקה
  • טיפול בתנועה
  • טיפול בעזרת בעלי חיים
  • טיפול רגשי CBT
  • טיפול רגשי משפחתי
  • טיפול רגשי בבית הילד

 

רונית חיימוב זילברמן, פסיכוטרפיסטית בשיטה קוגניטיבית התנהגותית, מייסדת הקליניקה "הדרך של רונית",  מלמדת קורס טיפול רגשי לילדים.

לרונית ניסיון רב בסוגי טיפול רגשי, המאפשר לה להתמודד גם עם מקרים טיפוליים מורכבים במיוחד.

לקבלת פרטים על מועד פתיחת הקורס הקרוב לטיפול רגשי, תוכנית הלימודים ומיקום יש ליצור קשר:

072-3222-715  ☎

haimoffronit@gmail.com  💌

לקורסים נוספים לחצו כאן >>

תגובות

תגובות

שתפו
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
צרו קשר
TOP